Xenos: Wrogowie Ludzkości
W uniwersum Warhammera 40k termin "Xenos" odnosi się do wszelkich obcych ras, które są postrzegane jako zagrożenie dla Imperium Ludzkości. Imperium uważa wszystkie formy życia niebędące ludźmi za wrogie i niebezpieczne, prowadząc z nimi nieustanną wojnę o przetrwanie i dominację w galaktyce. Wśród Xenos znajdują się różnorodne frakcje, z których każda posiada unikalną kulturę, technologię i cele.
Eldarzy (Aeldari)
Eldarzy, znani również jako Aeldari, to starożytna rasa o niezwykle rozwiniętej technologii i psychicznym potencjale. Kiedyś panowali nad całą galaktyką, ale ich cywilizacja upadła w wyniku własnej dekadencji, co doprowadziło do narodzin Slaanesha, Boga Chaosu. Obecnie Eldarzy dzielą się na kilka podgrup:
- Craftworld Eldar: Zamieszkujący ogromne statki-miasta zwane Craftworldami, starają się utrzymać resztki swojej dawnej chwały.
- Dark Eldar (Drukhari): Zamieszkujący miasto Commorragh w Sieci, są piratami i handlarzami niewolników, czerpiącymi przyjemność z tortur i okrucieństwa.
- Harlequins: Tajemnicza grupa Eldarów, która oddaje cześć bogu Cegorachu, występując w teatralnych przedstawieniach przedstawiających historię ich rasy.
- Ynnari: Nowa frakcja, której celem jest przywrócenie życia Ynead, boga śmierci Eldarów, aby pokonać Chaos.
Orkowie
Orkowie to brutalna i prymitywna rasa, której jedynym celem jest walka i zniszczenie. Są zorganizowani w klany i hordy dowodzone przez najpotężniejszych wojowników zwanych Warbossami. Ich technologia jest prowizoryczna, ale skuteczna, napędzana przez ich wiarę w działanie własnych konstrukcji. Proszę zwrócić uwagę jak zaadaptowane są zdolności materializacji wiary/psionika orków. Maszyneria orków nie ma żadnego sensu, ale tak długo jak ork wierzy, że działa - ona po prostu działa. Jeśli herszt orków jedzie autem i zaczyna mu się wydawać, że coś długo jedzie bez paliwa, auto zaczyna się zatrzymywać. Jedyną opcją na to aby znowu ruszyło nie jest koniecznie dolanie paliwa, ale poinformowanie herszta, że zostało ono dolane. Jeśli uwierzy informatorowi - auto jedzie dalej. Orkowie są jedną z najliczniejszych i najbardziej agresywnych ras w galaktyce.
Tyranidzi
Tyranidzi to rasa zewnętrznych najeźdźców, przypominających insekty, która podróżuje przez kosmos w wielkich flotach rojowych. Ich celem jest pochłonięcie całej biomasy na planetach, które napotykają, aby się rozwijać i ewoluować. Tyranidzi działają jako zbiorowy umysł zwany Hivemind, kontrolujący każdą jednostkę w roju. Ich przybycie zawsze oznacza całkowitą anihilację ekosystemów planety.
Tau
Tau to młoda i ekspansywna rasa, która wierzy w "Greater Good" - filozofię jedności współpracy i większego dobra. Ich społeczeństwo jest kastowe, z podziałem na kasty takie jak Kasta Ognia (wojownicy), Kasta Powietrza (piloci), Kasta Ziemi (inżynierowie) i Kasta Wody (dyplomaci). Tau dążą do poszerzania swoich wpływów poprzez dyplomację i technologię, ale nie wahają się użyć siły, gdy jest to konieczne.
Necroni
Necroni to starożytna rasa, która przekształciła się w nieumarłe maszyny, aby uniknąć śmierci. Są znani ze swojej niezwykłej technologii i zdolności do regeneracji. Necroni byli kiedyś organiczną rasą znaną jako Necrontyr, ale w desperackiej walce z rasą Star Gods, znaną jako C'tan, przekształcili się w metaliczne formy, tracąc swoje dusze w procesie. Obecnie budzą się z długiego uśpienia, aby odzyskać galaktykę.
Genestealer Cults
Genestealer Cults to tajemnicze sekty, które infiltrują ludzkie społeczeństwa, przygotowując je na inwazję Tyranidów. Genestealery zarażają swoje ofiary, tworząc hybrydy będące połączeniem ludzi i Tyranidów. Te kulty działają w cieniu, korumpując i przygotowując społeczności do ostatecznego pożarcia przez flotę rojową Tyranidów.
Słowa kluczowe: Warhammer 40k, Xenos, Eldarzy, Aeldari, Craftworld Eldar, Dark Eldar, Drukhari, Harlequins, Ynnari, Orkowie, Tyranidzi, Hivemind, Tau, Greater Good, Necroni, Necrontyr, Genestealer Cults